השאר טלפון ואנחנו נתקשר!
...
חיפושי מידע תרופתי
News Modern Medicine
תודה, בקשתך נרשמה, נחזור אליך בהקדם

תודה שהשארת פרטיך,

נחזור אליך בהקדם.

למידע נוסף על השרותים שלנו הקלק על הקישור הבא:

שרותים ומחירים

שיהיה לך יום טוב,

סימה לבני

רוקחת

המרכז לייעוץ תרופתי אישי

www.mypharmacist.co.il

מהן בעיות שנובעות מתרופות?

 

במהלך הייעוץ, מאתר הרוקח הקליני היועץ בעיות שנובעות מתרופות, על פי הגדרה מובנית שהציע ארגון הרוקחים האמריקאים, כחלק  מתהליך ה MTM. ההמלצות בסיום התהליך, ניתנות במטרה להקטין או למנוע את הבעיות שאותרו.

 

הבעיות שהוגדרו לראשונה ע"י לינדה סטרנד ב 1990, יכולות לכלול:

 

1 בעייה שהחולה מתאר, שאין לה פתרון ברשימת התרופות שלו. למשל, הוא מדווח על כאבים במשך היום מבלי שתהיה לו תdrug related problemsרופה נוגדת כאבים ברשימה.

2 תרופה שנמצאת ברשימה, אך אין לה מחלה ידועה. למשל חולה שמקבל פרוזק שנים רבות, ולא יודע למה.

3 מינון יתר של תרופה - אם בגלל נוכחות של תרופות אחרות, ואם בגלל גילו של החולה, או בעיות בתפקודי כליה או כבד.

4 מינון חסר של תרופה - אם בגלל משקל או גיל שמחייב הגדלת המינון, או מפני שניתן מינון התחלי פעם, שהיה צריך להשתנות במשך הזמן וזה לא קרה.

5 תרופה לא אפקטיבית - לדוגמא: טיפול נכון ביתר לחץ דם, אך לחץ הדם נשאר גבוה, או טיפול להורדת סוכר כשרמות הסוכר בצום עדין גבוהות.

6 תופעות לוואי של תרופות - החולה משלשל, משתעל או סובל מעייפות. החולה סובל מאין אונות  או מנשירת שער, תופעות שאפשר לשייך אותן לתרופות שלוקח. אם יפסיק או יוחלף הטיפול יימנעו התופעות. במקרים רבים, החולה מקבל תרופה נוספת לטיפול בתופעת הלוואי, במקום לשנות את התרופה שגורמת לתופעה. בהנחה שאפשר.

7 החולה לא לוקח את התרופה כמו שהרופא רשם לו - לחולה יש סיבות משלו, לפעמים סיבות כלכליות, התרופות יקרות והוא חוסך. לפעמים לא היה בבית מרקחת ולא היה לו כח ללכת לשם פעם נוספת. לפעמים כי הוא מזהה תופעה כתופעת לוואי לתרופה, ולפעמים לוקח אחרי האכל תרופה שצריך לקחת לפני האכל, או לוקח בערב תרופה שצריך לקחת בבקר ולהפך ובכך מפחית את היעילות של התרופה.

 

לייעוץ תרופתי אישי ע"י רוקחת קלינית השאירו פרטים למעלה בצד שמאל, ואנו נחזור אליכם.

לקביעת תור באסותא 03-7644444

להזמנת הרצאה בנושא צור קשר

 לבלוג שלנו בנושא בעיות שנובעות מתרופות הקלק כאן

לבעיות שנובעות מתרופות באתר HUMAN מידע לגיל השלישי

למאמרים נוספים של פרופ' Linda Strand אחת החוקרות הגדולות בתחום הבעיות שנובעות מתרופות והפתרונות להן, מורתי בקורס בארגון הרוקחים היועצים, נובמבר 2011

עדכון אחרון (שבת, 07 יולי 2012 22:09)